Stäng 
CloseIcon
    • Bokning
    • Fakta
    • Om Tandläkare.se

    Vad vill du göra?

  • Tandlakartid
    Boka en tandläkartidVisa alla typer av tider
  • Tandvard
    Boka akut tandvårdBoka tid i dag eller i morgon
  • Support
    Ring tandlakare.se kundtjänstVi hjälper dig att hitta en tid som passar

Folktandvården Rosenlund

Tideliusgatan 12, 1 tr,

118 95 Stockholm

Kliniken erbjuder inte onlinebokning

Vad tycker patienterna?

OMDÖME
2.3
HeartHeartHeartHeartHeart
6 recensioner
47 % upplever ett bra bemötande
47 % anser att tandvården är god
43 % är nöjda med tillgängligheten

Om klinken

Här får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Du får hjälp med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos Folktandvården Rosenlund kan du få både förebyggande och akut tandvård. Kliniken erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och implantatbehandling samt hjälp till dig som är tandvårdsrädd. Orolig för kostnaderna?

Här kan du även få Frisktandvård, tandvård till ett fast pris. Kliniken har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister. Folktandvården finns inom alla specialistområden och du får tandvård anpassad efter just dina behov. Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på Fleminggatan 48 (intill Västermalmsgallerian).
Visa mer

Kategori

Tandläkare Stockholm

Öppettider

Måndag:
07:30 - 19:00
Tisdag:
07:30 - 19:00
Onsdag:
07:30 - 19:00
Torsdag:
07:30 - 17:00
Fredag:
07:30 - 17:00
Lördag:
Stängt
Söndag:
Stängt

Språk

flag

Svenska

flag

Engelska

Behandlingar

Akuttandvård
Akuttid
Annat
Basundersökning
Estetisk Tandvård
Grundundersökning
Grundundersökning inkl. putsning
Grundundersökning inkl. rengörning
Hygienistbehandling
Implantat
Konsultation
Lagning, fyllning
Proteser
Snarkskena
Tandblekning
Tandhygienist
Tandimplantat konsultation
Tandreglering
Tandstensborttagning

Recensioner

2.3
Ej pålitlig
Baserat på 6 recensioner
HeartHeartHeartHeartHeart
11 juli 2019
Tandläkare Celine gjöt med ny teknik av mina tänder för en bettskena. Skenan blev på tok för liten och en ny avgjutning gjordes. När jag frågade om rabatt för det misstaget kom svaret att det inte gick (det är ju inte gratis liksom, 3300 kr). Efter att jag frågat om rabatt byttes tandläkarens attityd till nonchalant och besvärad. Denna skena har varit omöjlig att sova med och jag har varit tvungen att göra extra inslipning hela sex gånger! Jag började tvivla på om skena överhuvudtaget kunde funka och att det var jag som var för petig när jag till slut kom till en annan, förmodligen mer erfaren tandläkare, för att Celine var på semester och efter den inslipningen sitter skenan som en smäck! Dock ville de ta betalt 550 kronor för detta besök eftersom det hade gått mer än tre månader sedan jag fått skenan. Tack och lov gjordes denna slutliga inslipning utan extra kostnad efter att jag berättade min historia. Denna tandläkare och assistent lyssnade, svarade utförligt på mina frågor, förklarade och gav tips. Allt med en tillmötesgående attityd. Så som man kan förvänta sig av en person i vårdande yrke. Att man har svårt att få till en korrekt produkt är en sak. Men att ha en besvärad attityd är onödigt. Jag har besökt Folktandvården Rosenlund 10 gånger denna vår, inte haft någon fungerande bettskena under den tiden och inte blivit kompenserad för mitt omak. Det blir tyvärr tummen ner.
... Läs mer
Jenny Axelsson Kvinna, 44 år
HeartHeartHeartHeartHeart
13 oktober 2016
Jag har alltid blivit vänligt mottagen, och fått en mycket bra tandvård utförd på denna mottagning.
... Läs mer
K-G Swedling Man, 65 år
HeartHeartHeartHeartHeart
1 augusti 2016
Wow! Jag känner verkligen inte igen kritiken som skrivits här. Har varit patient/kund i många år och aldrig upplevt otrevlig personal, vare sig i receptionen eller hos tandläkare-/sköterska eller hygienister. Glada och trevliga. Nej. Det är inte särskilt roligt att gå till tandläkaren men tack vare Elisabeth och hennes, numer pensionerade tandsköterska, så har jag blivit av med min tandläkarskräck! Jag lagar till och med hål utan bedövning. Tidigare har jag varit tvungen att ha lustgas eller lugnande för att laga. Näe, fem plusplus från mig! Supertrevlig och rolig personal, heja heja!
... Läs mer
Linda B Kvinna, 40 år
HeartHeartHeartHeartHeart
29 maj 2016
Kränkande och arrogant bemötande av tandläkare Céline Forsberg på Folktandvården Rosenlund. Var med min 5-åring på kontroll. Att man är försenad 15 minuter rättfärdigar inte att man stressar på besöket för att hinna ikapp. Tar in min dotter utan att hälsa på mig, eller presentera sig. Är man tandläkare, sköterska, vad? Går raskt flera steg före mig och jag försöker hinna efter. Väl inne på rummet fortfarande ingen kontakt men frågar så småningom om allergier stirrandes på sin dator. När jag markerar tydligt att jag är kränkt, viftar hon bort det. Ingen information om vad hon gör med min dotter. Det tar tid att utvecklas och mogna i sin yrkesroll men att vara nyutexad är ingen ursäkt för att bete sig illa. Att vara ödmjuk, lyssna på sin patient, behandla dem med respekt, bejaka deras upplevelse och be om ursäkt är inte bara grundläggande för att lyckas i sin karriär som vårdgivare, det är även ett krav från de myndigheter som givit en förtroendet att utöva yrket. Att presentera sig där yrkesrollen framgår tydligt är en av dem. Det är lätt att känna sig störst, bäst och vackrast när man är junior, men det är alltid en bättre investering att bemöta ett klagomål än att gå den långa vägen. Mamma
... Läs mer
Despina Stålberg Kvinna, 46 år
Arrow Crooked
Svar från kliniken
27 juni 2016
Vi beklagar att du upplevde dig kränkt och arrogant bemött under ditt besök på Folktandvården Rosenlund. Givetvis ska alla våra besökare bli sedda, bekräftade och väl bemötta oavsett om det är förseningar eller inte, oavsett om behandlaren är mer eller mindre erfaren i sin yrkesroll eller inte. Att hälsa och presentera sig är en självklarhet och att tandläkaren missade detta beklagar vi. Att tandläkaren därefter inte gav dig någon information om vad hon gjorde vid undersökningen/behandlingen av din dotter beror sannolikt på att de flesta föräldrar inte vill ha informationen under undersökningen/behandlingen utan endast bli informerade om det är något de bör uppmärksamma och vara medvetna om gällande sitt barns tandhälsa. Vi vill betona att du alltid är varmt välkommen att fråga: om behandlarens namn, yrke eller information om vad vi gör medan vi undersöker/behandlar ditt barn – vi berättar gärna. Vi har talat med tandläkaren och hon uppfattade tyvärr inte att du blev kränkt. Hon hade inte för avsikt att vifta bort din reaktion. Tvärtom har hon valt sitt yrke för att hon, som så många av sina kollegor, har en längtan att hjälpa andra att förbättra tandhälsan och förebygga ohälsa i mun och tänder. På våra årliga kundenkäter får vi fantastiska betyg från våra besökare gällande vårt bemötande. Givetvis fortsätter vi ändå vår strävan att förbättra oss ytterligare. Vi beklagar på nytt det inträffade och hoppas att du och ditt barn kommer tillbaka till oss – och lämnar kliniken sedda, väl bemötta och nöjda. Vänliga hälsningar Rebecca Fredriksson
HeartHeartHeartHeartHeart
27 april 2016
Bedrövligt!! Hade bokat tid hos tandhygienist Eva Jöngren (har en skriftlig bekräftelse) på Rosenlund. Kom dit och checkade in. 15 min efter att min tid skulle ha börjat frågade jag i receptionen när min tandhygienist skulle komma och då fick jag reda på att hon var gravid och ej på arbetet. Kunde ingen från er ha kontaktat mig och upplyst detta innan jag tar ledigt från jobbet och åker till er? Jag hade inga problem att checka in när jag kom, kunde inte receptionen ha flaggat direkt efter incheckningen istället för att jag själv först fick vänta för att sedan själv få fråga om allting var ok? Hade jag inte frågat hade jag blivit sittandes... Snacka om obefintlig kundservice. Hade ni haft omdöme 0 så hade ni fått det.
... Läs mer
Markus Haasum Man, 49 år
Visa fler recensioner

Hitta till Folktandvården Rosenlund

Sista minuten i Stockholm - få upp till 50 % rabatt

Tandläkare.se är Sveriges största söktjänst för att hitta, jämföra och boka tandläkare. Med över 160 anslutna kliniker finns det alltid en ledig tid nära dig.

  • Tick Mark

    Upp till 50 % rabatt

  • Tick Mark

    Kostnadsfri avbokning

  • Tick Mark

    Kvalitetsgranskade tandläkare

Är detta din klinik?
Då har du tur! Bli en Premiumklinik på Tandlakare.se för att ansluta ditt företag till vår sajt.
Kontakta oss så hjälper vi dig och din klinik att synas mer och få fler bokningar!
Är detta din klinik?