Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi hjälper dig med lindring av dina tandproblem, rådgör kring olika behandlingsalternativ och svarar på frågor om dina besvär.

Vi hjälper också  till med:

  • Vi kan hjälpa dig att avgöra hur akuta dina besvär är.
  • Rådgöra kring behov av estetiska behandlingar såsom tandställning, implantat  med mera.
  • Hjälp att slussa dig vidare vid behov av omfattande tandvård. Anser tandläkaren att du är i behov av tandvård på en tandklinik, får du hjälp att hitta en tandläkare på en fysisk klinik  som du får träffa inom kort.

Öppettider

Onlinetandläkaren erbjuder tider dagtid alla dagar i veckan samt kvällstider på vardagar. 

Just nu är tjänsten helt kostnadsfri på grund av smittspridningen av covid-19. I nuläget tar vi enbart emot vuxna patienter från det år de fyller 24 år.

Välkommen att boka din tid redan i dag! 

Onlinetandläkaren – Tandvård oavsett var du befinner dig

Så fungerar Onlinetandläkaren

Så här bokar du

  • För att komma i kontakt med en onlinetandläkare behöver du boka en tid. Det gör du här på vår bokningssida för onlinetandläkare, se bokningsmodulen längre upp denna sida. Där kommer du att se bokningsbara tider för onlinetandläkare inom den närmaste tiden
  • Klicka på “Visa fler tider” vid tjänsten “Tandläkarbesök Online”, då får du flera alternativ av tider som du kan välja mellan.
  • När du har valt en tid kommer du till ett formulär som du får fylla i med dina personuppgifter och anledningen till ditt besök.
  • Därefter kommer du att få en bekräftelse på din bokning till din mail och via SMS med en länk som du går in på när det är dags för ditt besök.

SMS när det är dags

Strax innan din bokade tid kommer du att få en påminnelse via SMS med en länk och instruktioner på hur du ska gå tillväga.

Du klickar på länken och loggar in med ditt Mobila Bank-ID. Då är du redo att träffa Onlinetandläkaren.

Nästa steg

Beroende på vilket eller vilka besvär du har, kan tandläkaren skriva ut läkemedel, skriva remiss, boka in en uppföljning online eller boka en tid åt dig.

KOM IGÅNG DIREKT
Tjänsten är kostnadsfri

Vanliga frågor

  • Hur fungerar Onlinetandläkaren ?

    För att kunna använda tjänsten behöver du ha en e-legitimation, det vill säga ett Mobilt BankID. När du klickar in på tjänsten får du logga in genom att identifiera dig med Mobilt BankID och därefter börjar din session med tandläkaren. Du väljer själv om du vill prata i telefon eller ses via videomöte.

  • Kan jag kontakta er för mitt barn ?

    I nuläget tar vi enbart emot vuxna patienter från det år de fyller 24 år.

  • Kan jag förnya mina recept hos er ?

    Vi kan i vissa fall hjälpa till med förnyandet av recept. Det kräver dock att vissa krav är uppfyllda. I vissa fall behövs en grundundersökning för att kontrollera och diagnostisera bakomliggande orsaker till exempelvis smärta. Onlinetandläkaren kan alltid hjälpa dig med rådgivning gällande receptfria läkemedel.

  • Vad kostar tjänsten ?

    Just nu är tjänsten helt kostnadsfri på grund av smittspridningen av covid-19.

  • Journalförs mina onlinebesök ?

    Ja, vi journalför all kontakt vi har med våra patienter.

  • Kan jag vara anonym ?

    Nej, tjänsten är kopplad till BankID vilket innebär att du måste legitimera dig i samband med dina onlinebesök. Däremot skyddar vi dina personuppgifter med högsta sekretess.