Tandläkare i Borås

Karta
sort-iconSortera

Borås tandläkare

Via söktjänsten Tandläkare.se kan du hitta en bra tandläkare i Borås genom att söka på Borås eller navigera direkt på kartan. Läs omdömen från tidigare kunder för att känna dig trygg att du hittat den bästa kliniken. Är det en specifik behandling du är ute efter går det också bra att söka på till exempel tandimplantat, rengöring, tandblekning eller grundundersökning.

För att välkomna dig som ny kund har tandläkare ofta fina erbjudanden för behandlingar och grundundersökningar. Dessutom är sista minuten-tiderna ofta rabatterade så att du som behöver akut tandvård inte behöver betala mer när olyckan är framme. Hitta en tandläkartid direkt, här!

Fri tandvård i Borås och Västra Götaland!

I Sverige har alla barn och ungdomar gratis tandvård fram till och med 22 års ålder. Men Västra Götaland har särskilda regler som utökar den åldersgränsen. Därför är det många som undrar hur länge har man fri tandvård i Västra Götaland? I hela Västra Götaland, inklusive Borås gäller fri tandvård till och med den sista december det år du fyller 25.

Precis som resten av Sverige kan du, efter den generösa åldersgränsen i ditt län, ta del av det allmänna tandvårdsbidraget för att bekosta din tandvård när du fyllt 25 år. Bidraget ger omkring 300 till 600 kronor om året beroende på din ålder och går att spara i upp till två år. Det betyder att du kan fortsätta gå på regelbundna besök hos tandläkaren varje, eller åtminstone vartannat år.

Akut tandvård i Borås

När olyckan är framme och man skadat en tand krävs akut tandvård för en lagning. Men i vissa situationer kan man vara osäker på om man behöver en akut tid eller om tandläkarbesöket kan vänta.

Om du har tandvärk eller ömt och smärtande tandkött bör du söka akut vård. Smärtan kan vara orsakad av en infektion och ska behandlas så snabbt som möjligt. Det ser till att besvären inte blir värre och att inte större ingrepp krävs för att behandla infektionen.

Vill du läsa mer om akut tandvård eller hitta en sista minuten-tid hos tandläkare i Borås, klicka här

Boka en tandläkartid direkt

Via Tandläkare.se kan du hitta en bra privat tandläkare i Borås, antingen genom att söka på områden som Borås centrum, eller till och med en specifik adress. Du får alltid bra priser genom att ta del av klinikens erbjudanden och du kan vara säker på att tandläkaren du väljer är rätt för dig genom att läsa tidigare kunders recensioner.

Kom ihåg att sista minuten-tider oftast har ett förmånligt pris på vår sajt så det finns ingen anledning att sjuta upp ditt nästa besök hos tandläkare eller tandhygienist! Boka en tid nu!

Andra sökte efter

Akut tandvård Borås