Tandläkare Stockholm Folktandvården Rosenlund

Folktandvården Rosenlund

Tideliusgatan 12, 1 tr, Stockholm
Denna klinik är ej ansluten till Tandläkare.se.  Se lediga tider från närliggande kliniker nedan.
Om kliniken
Här får barn, ungdomar och vuxna hjälp med allt som rör tänder och munhälsa. Du får hjälp med allt från en vanlig undersökning till mer avancerad tandvård. Hos Folktandvården Rosenlund kan du få både förebyggande och akut tandvård. Kliniken erbjuder bland annat tandblekning, kirurgi och implantatbehandling samt hjälp till dig som är tandvårdsrädd. Orolig för kostnaderna?

Här kan du även få Frisktandvård, tandvård till ett fast pris. Kliniken har ett nära samarbete med Folktandvårdens specialister. Folktandvården finns inom alla specialistområden och du får tandvård anpassad efter just dina behov. Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på Fleminggatan 48 (intill Västermalmsgallerian), tel. 08-123 156 80.

Du kan också ringa Sjukvårdsrådgivningen, tel. 1177.

Vad tycker du om Folktandvården Rosenlund

2.5
Genomsnitts­betyg
Baserat på 8 omdömen

Bemötande

Tandvård

Tillgänglighet

Betygsätt tandläkaren

Bemötande

1
2
3
4
5

Tandvård

1
2
3
4
5

Tillgänglighet

1
2
3
4
5

Skriv en kommentar



Tandläkare Celine gjöt med ny teknik av mina tänder för en bettskena. Skenan blev på tok för liten och en ny avgjutning gjordes. När jag frågade om rabatt för det misstaget kom svaret att det inte gick (det är ju inte gratis liksom, 3300 kr). Efter att jag frågat om rabatt byttes tandläkarens attityd till nonchalant och besvärad. Denna skena har varit omöjlig att sova med och jag har varit tvungen att göra extra inslipning hela sex gånger! Jag började tvivla på om skena överhuvudtaget kunde funka och att det var jag som var för petig när jag till slut kom till en annan, förmodligen mer erfaren tandläkare, för att Celine var på semester och efter den inslipningen sitter skenan som en smäck! Dock ville de ta betalt 550 kronor för detta besök eftersom det hade gått mer än tre månader sedan jag fått skenan. Tack och lov gjordes denna slutliga inslipning utan extra kostnad efter att jag berättade min historia. Denna tandläkare och assistent lyssnade, svarade utförligt på mina frågor, förklarade och gav tips. Allt med en tillmötesgående attityd. Så som man kan förvänta sig av en person i vårdande yrke. Att man har svårt att få till en korrekt produkt är en sak. Men att ha en besvärad attityd är onödigt. Jag har besökt Folktandvården Rosenlund 10 gånger denna vår, inte haft någon fungerande bettskena under den tiden och inte blivit kompenserad för mitt omak. Det blir tyvärr tummen ner.
Från Jenny Axelsson, 44 år -
Jag har alltid blivit vänligt mottagen, och fått en mycket bra tandvård utförd på denna mottagning.
Från K-G Swedling, 65 år -
Wow! Jag känner verkligen inte igen kritiken som skrivits här. Har varit patient/kund i många år och aldrig upplevt otrevlig personal, vare sig i receptionen eller hos tandläkare-/sköterska eller hygienister. Glada och trevliga. Nej. Det är inte särskilt roligt att gå till tandläkaren men tack vare Elisabeth och hennes, numer pensionerade tandsköterska, så har jag blivit av med min tandläkarskräck! Jag lagar till och med hål utan bedövning. Tidigare har jag varit tvungen att ha lustgas eller lugnande för att laga. Näe, fem plusplus från mig! Supertrevlig och rolig personal, heja heja!
Från Linda B, 40 år -
Kränkande och arrogant bemötande av tandläkare Céline Forsberg på Folktandvården Rosenlund. Var med min 5-åring på kontroll. Att man är försenad 15 minuter rättfärdigar inte att man stressar på besöket för att hinna ikapp. Tar in min dotter utan att hälsa på mig, eller presentera sig. Är man tandläkare, sköterska, vad? Går raskt flera steg före mig och jag försöker hinna efter. Väl inne på rummet fortfarande ingen kontakt men frågar så småningom om allergier stirrandes på sin dator. När jag markerar tydligt att jag är kränkt, viftar hon bort det. Ingen information om vad hon gör med min dotter. Det tar tid att utvecklas och mogna i sin yrkesroll men att vara nyutexad är ingen ursäkt för att bete sig illa. Att vara ödmjuk, lyssna på sin patient, behandla dem med respekt, bejaka deras upplevelse och be om ursäkt är inte bara grundläggande för att lyckas i sin karriär som vårdgivare, det är även ett krav från de myndigheter som givit en förtroendet att utöva yrket. Att presentera sig där yrkesrollen framgår tydligt är en av dem. Det är lätt att känna sig störst, bäst och vackrast när man är junior, men det är alltid en bättre investering att bemöta ett klagomål än att gå den långa vägen. Mamma
Från anonym -
Vi beklagar att du upplevde dig kränkt och arrogant bemött under ditt besök på Folktandvården Rosenlund. Givetvis ska alla våra besökare bli sedda, bekräftade och väl bemötta oavsett om det är förseningar eller inte, oavsett om behandlaren är mer eller mindre erfaren i sin yrkesroll eller inte. Att hälsa och presentera sig är en självklarhet och att tandläkaren missade detta beklagar vi. Att tandläkaren därefter inte gav dig någon information om vad hon gjorde vid undersökningen/behandlingen av din dotter beror sannolikt på att de flesta föräldrar inte vill ha informationen under undersökningen/behandlingen utan endast bli informerade om det är något de bör uppmärksamma och vara medvetna om gällande sitt barns tandhälsa. Vi vill betona att du alltid är varmt välkommen att fråga: om behandlarens namn, yrke eller information om vad vi gör medan vi undersöker/behandlar ditt barn – vi berättar gärna. Vi har talat med tandläkaren och hon uppfattade tyvärr inte att du blev kränkt. Hon hade inte för avsikt att vifta bort din reaktion. Tvärtom har hon valt sitt yrke för att hon, som så många av sina kollegor, har en längtan att hjälpa andra att förbättra tandhälsan och förebygga ohälsa i mun och tänder. På våra årliga kundenkäter får vi fantastiska betyg från våra besökare gällande vårt bemötande. Givetvis fortsätter vi ändå vår strävan att förbättra oss ytterligare. Vi beklagar på nytt det inträffade och hoppas att du och ditt barn kommer tillbaka till oss – och lämnar kliniken sedda, väl bemötta och nöjda. Vänliga hälsningar Rebecca Fredriksson
Folktandvården Rosenlund - 2016-06-27
Bedrövligt!! Hade bokat tid hos tandhygienist Eva Jöngren (har en skriftlig bekräftelse) på Rosenlund. Kom dit och checkade in. 15 min efter att min tid skulle ha börjat frågade jag i receptionen när min tandhygienist skulle komma och då fick jag reda på att hon var gravid och ej på arbetet. Kunde ingen från er ha kontaktat mig och upplyst detta innan jag tar ledigt från jobbet och åker till er? Jag hade inga problem att checka in när jag kom, kunde inte receptionen ha flaggat direkt efter incheckningen istället för att jag själv först fick vänta för att sedan själv få fråga om allting var ok? Hade jag inte frågat hade jag blivit sittandes... Snacka om obefintlig kundservice. Hade ni haft omdöme 0 så hade ni fått det.
Från anonym -
Det är idag tack och lov sällan man stöter på så otrevliga och nedlåtande personer som i receptionen på folktandvården Rosenlund har idag väntat i över 1 månad på att få boka tider. deras system är att man måste bli uppringd av en speciell bokningssköterska som man ej får reda på namn, telefonnummer, mejladress istället förväntas man alltid under dagtid kunna vara tillgänglig på telefon utan att ens få reda på vilken vecka eller ens månad de tänker ringa upp en. Det går ej heller att få boka tid hos den personen som bokar tider Deras affärsidé är tydligen att genomföra dyra undersökningar som de ej tänker behandla och sen vägra betala tillbaka pengarna för
Från anonym -
Tråkigt men kanske symptomatiskt att det enda omdömet som anslagits är negativt. Jag har, tack och lov, en helt annan upplevelse av FTV Rosenlund. Jag har varit patient i många år nu och alltid blivit trevligt och korrekt bemött. Möjligen har sköterskorna varit lite stressade ibland i receptionen men det kan ju hända. Jag får bra tandvård och professionellt och trevligt bemötande, jag blir kvar som patient. Så även min fru och mina bonusdöttrar - 5 * :-) till er
Från Leif Engdahl, 58 år -
Hej Leif, vad roligt att höra att du och din familj är nöjda med vården och bemötandet hos oss! Stort tack för berömmet. Hälsningar klinikchef Anette Walfridsson och hela personalen på Folktandvården Rosenlund
Folktandvården Rosenlund - 2015-03-27
Första kontakten var bra. Allt därefter har varit väldigt otrevligt och oprofessionellt. Dåligt bemötande i telefon, ringer inte tillbaks när de ska, tar inte ansvar för fel de har gjort, slarvar bort uppgifter, utelämnar information och snålar in på recept. Ohjälpsamma, slarviga och ansvarslösa. Tråkigt att ni inte är bättre än så.
Från anonym -
Hej! Tack för din synpunkt. Vi ber verkligen om ursäkt för de brister som du upplevde. Hos oss är kunden alltid i fokus och ska bemötas vänligt och professionellt. Så brukar det fungera hos oss, tråkigt att höra att brast vid detta tillfälle.. Om du vill prata mig direkt är du varmt välkommen att kontakta oss via tel. 08-123 164 30 eller e-post [email protected] Vänliga hälsningar Anette Wahlfridsson Klinikchef Folktandvården Rosenlund
Folktandvården Rosenlund - 2016-06-27