Akut tandvård Lund

Bor du i Lund och har plötsligt drabbats av tandvärk eller råkat slå ut en tand? Då är det viktigt att du inte väntar för länge med att söka akut tandvård. Oavsett orsaken är det viktigt att behandling söks så snart som möjligt för att undvika försämring av skadan och eventuellt behöva mer omfattande åtgärder. Boka en akuttid hos oss så snart som möjligt.

Var?
Stockholm
Behandling?
Akuttid
När vill du gå?
Från idag
Hitta tid
EE7A7C3C-CCB3-4029-8768-159E52AD66E4@3x
Kliniker
Karta
SortIconSortera

Tandläkare.se – En söktjänst för akut tandvård i Lund

Om du letar efter en bra akutmottagning för tandvård i Lund med höga omdömen och betyg, har du kommit rätt. På Tandläkare.se kan du enkelt söka efter akut tandvård i Lund och få en lista över kliniker som erbjuder detta. Du kan även se betyg från tidigare patienter och välja den klinik som verkar bäst lämpad för dig. Boka din tid direkt online för enkel och smidig bokning.

När bör jag söka akut tandvård?

Du bör söka akut tandvård om du har:

• Svåra smärtor i munnen
  • Svullna käkar
  • Infektion i tandköttet
  • Tappat en tand eller en fyllning
  • Har hög feber eller svår huvudvärk i samband med tandproblem
  • Blödningar från tandköttet eller har svårt att svälja

I allmänhet bör du söka akut tandvård om du har plötsliga och svåra tandproblem som inte kan vänta på en ordinarie tandläkartid.

Akut tandvård på helgen i Lund

Behöver du tandvård akut i Lund under en helgdag? På Tandläkare.se kan du enkelt hitta privata tandläkarkliniker som erbjuder det på helgerna. Hitta akuttandläkare, jämför priser och boka en tid för att få hjälp med din tandolycka eller akuta tandvårdsbehov, oavsett om det så är en lördag eller söndag.

Akuttandläkare i Lund för barn

För att säkerställa ett friskt och starkt tandkött hos barn är det viktigt att ge dem regelbunden tandvård och lära dem tidigt om hur de ska sköta sin munhygien. Men olyckor kan hända. Om ditt barn skulle råka slå ut en tand eller skada en tand under lek, finns det olika alternativ för akut tandvård. Det finns privata tandläkarkliniker i Lund, dessutom finns det akuttandläkare som speciellt tar emot och behandlar barn med tandproblem.

Är du rädd för tandläkaren?

Om du lider av tandläkarrädsla eller tandläkarskräck kan det vara svårt att boka en tandläkartid. Men det finns hjälp att få. Många erfarna och kompetenta tandläkare är vana vid att hantera patienter med obehag och vill gärna hjälpa till att göra din upplevelse så bekväm som möjligt. Tandläkaren kan erbjuda lugnande medel som lustgas eller sedativa läkemedel före behandlingen för att minska din oro. Lokalanestesi (lokalbedövning) kan också användas för att utföra en smärtfri tandvårdsbehandling. I vissa fall kan det behöva tas smärtstillande läkemedel efter en behandling. För de mest rädda patienterna kan i vissa fall behandling under narkos erbjudas.

Andra sökte efter

Tandläkare Lund