Akut tandvård Eskilstuna

Om du befinner dig i Eskilstuna och plötsligt drabbas av akuta tandproblem såsom svår tandvärk, starka ilningar eller skadade eller utslagna tänder, kan det vara svårt att veta var man ska vända sig. För att göra det enklare för dig har vi samlat en lista över alla tandkliniker i Eskilstuna som erbjuder akut tandvård, även under kvällar och helger.

Var?
Stockholm
Behandling?
Akuttid
När vill du gå?
Från idag
Hitta tid
EE7A7C3C-CCB3-4029-8768-159E52AD66E4@3x
Kliniker
Karta
SortIconSortera

Tandläkare.se – En söktjänst för tandvård i Eskilstuna

Söker du efter en pålitlig akutmottagning för tandvård i Eskilstuna med höga omdömen och betyg? På Tandläkare.se kan du enkelt hitta det du söker. Genom att söka efter akut tandvård i Eskilstuna, kommer alla kliniker som erbjuder det i staden att dyka upp. Du kan då jämföra omdömen och betyg från tidigare patienter och välja den klinik som känns mest lämplig för dig. Boka en tid direkt online hos den valda kliniken.

När bör jag söka akut tandvård?

Det finns flera situationer då det är lämpligt att söka akut tandvård. Några exempel är:

• Kraftig tandvärk som inte går över med vanlig smärtstillande medicin
  • Skada på tänder eller käken, till exempel efter ett slag eller fall
  • Blödning från munhålan som inte upphör
  • Infektion i munnen som orsakar svullnad, feber eller svårt att svälja
  • Avvikande utveckling av tänder eller käke hos barn
  • Förlorad eller skadad fyllning eller krona

Det är viktigt att inte vänta för länge med att söka vård om man har akuta tandproblem eftersom det kan förvärra tillståndet.

Akut tandvård på helgen i Eskilstuna

Det kan hända att du vaknar upp en helgdag med svår tandvärk eller en infektion i din mun. Om detta är fallet, finns det flera tandläkarmottagningar i Eskilstuna som erbjuder akut tandvård även under kvällar och helger. Du kan använda vår söktjänst för att hitta vilka kliniker som har öppet här på sidan.

Är du rädd för tandläkaren?

Om du lider av tandläkarrädsla och känner oro och ångest inför att ens boka en tandläkartid, kan det vara lugnande att veta att det finns många erfarna tandläkare med hög kompetens som är vana vid att hantera patienter med dessa känslor. De vill gärna hjälpa dig på alla sätt de kan.

Tandläkaren kan föreslå användning av lustgas eller lugnande läkemedel innan behandlingen för att du ska känna dig avslappnad. Lokalanestesi (lokalbedövning) kan också användas för att göra behandlingen smärtfri. Men ibland kan det behövas smärtstillande medicin som Paracetamol, Ibuprofen eller Alvedon efter ingreppet. För de mest rädda patienterna kan behandling under narkos erbjudas.

Andra sökte efter

Tandläkare Eskilstuna